İlaç Kullanımı Diş Eti Hastalıklarına Sebep Olur mu?

Diş Doktoru-6

İLAÇ KULLANIMI DİŞETİ HASTALIĞI İLE SONUÇLANIR MI?

Çeşitli sistemik hastalıkların tedavisi amacıyla kullanılan ilaçlar, dişetlerinde büyüme ile sonuçlanabilir.
Epilepsi tedavisinde kullanılan antikonvulsan bir ilaç olan Phenytoin, dişlerin ön yüzeylerinde, özellikle ön bölgelerde ve restorasyonların çevresinde, dişler arasındaki dişetini ve dişeti kenarını içine alan, sıkı, soluk pembe, kanamayan bir görüntüde dişeti büyümesine yol açabilir.
Organ-doku nakli sonrasında kullanılan immunosupresif bir ilaç olan Cyclosporin A, Phenytoin’e benzer şekilde dişlerin ön yüzeylerinde, özellikle ön bölgelerde ve restorasyonların çevresinde daha sık görülen dişeti büyümelerine yol açabilir. Büyüme dişler arasındaki bölgelerden granüllerin oluşumu ile başlar, yüzeyi pürtüklüdür ve kanamaya eğilimlidir.
Kalp ve hipertansiyon hastalarında kullanılan kalsiyum kanal blokerlerinden Nifedipine, Amilodipine, Nicardipine, Diltizem ve Verapamil, Phenytoin ve Cyclosporin A’ya göre daha löbüler tarzda ve soluk pembe renkli bir büyüme ile karşımıza çıkabilir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.